Gröna Lund med bästa

Igår blev det Gröna lunde med Sanna. Det var riktigt kul. Även fast det var stekande sol och mycket folk - enligt oss själva. För egentligen var det bara som max 30 minters kö. Och det kan vara mycket mycket värre. En till grej som dock också var väldigt tråkigt var att den nya Insine (stavning?) gick lagom sönder när vi skulle åka den. Så det var några som hade suttit helt på sniskan och några andra hade tur som fastnade vanligt. Haha tänk om det hade varit vi. Tyvärr hann dom aldrig laga den innan vi skulle åka hem. Så vi fick aldrig åka den. Men vi gick spökhuset, men det var faktiskt en liten besvikelse. För det var inte lika läskigt som sist. För sist hade dom mer riktiga gubbar som gick runt. Nu hade dom mest i början. Egentligen gjorde det inte mig nånting. För jag tycker det är lika läskigt ändå. Sanna, hon gick mest runt och garvade hela tiden, medans jag själv som gick bakom mamma (som också var med, och även Sannas mamma, hennes mamma och hennes syster, och hennes systers kompis Linneá) helt ihop böjd. För att jag skulle se ut som ett litet barn, tänkte att dom kanske inte håller på och tar på mig och skrämmer mig lika mycket då, smart Madde!

Idag blev det Berts Bravader med August, hans mamma och min mamma. Den var riktigt bra, absolut sevärd. Så nu tycker jag att alla ska ta sig till Örebro i morgon och kolla på den sista föreställningen. Bäst var ju självklart Adam och Olle...

Nä nu ska jag sova.. För i morgon blir det Pålsboda. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0