Stenar = sälar??!!

När mamma och jag var på Öland så var vi längst ner på hela Öland. Och gick 197 trappsteg upp i en fyr som heter "långe Jan". Väl där uppe så gick jag runt uppe på fyrens "uteplats" och fottade lite här och där. Det gick snack om där uppe att det låg sälar en bit bort på några stenar. Varken mamma eller jag hade ju nån kikare så vi stod där och försökte se om vi såg nån säl. Och det gjorde vi, två stycken. Som man fick ansträga sig så det fick heta duga för att se med bara ögonen. Men vi såg dom. Och jag zoomade in med min kamera på dem för att ta kort på dom få sälarna vi hade lyckats fått syn på.

Här har ni bilden på dom två sälarna jag och mamma lyckades få syn på.
dom två sälarna vi såg
En bit bort från dom två sälarna var det massvis med stenar. Jag tänkte att det kunde bli ett väldigt fint kort på havet och sen stenarna. Men jag tänkte, det kanske är för långt bort, och att jag kanske måste zooma för mycket så det ska synas, och då kommer nog inte kortet bli så bra. Men det struntade jag i jag zoomade in lite på stenarna och tog lite kort...

..Igår kom jag på att jag skulle ladda över bilderna från Öland till datorn. När jag sen satt och kollade igenom alla bilderna, och när jag kollade på bilderna på stenarna som jag tog uppe från Långe Jan, så märkte jag det här!
sälar
sälar

Ser ni samma sak som jag såg?! Stenarna som jag zoomade in på visade sig att det var ju inte bara stenar där, utan även en hel del knubbiga sälar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0