Inbrotts försök?

Blev inte att vara hemma igår, utan det blev att dra till mässan. Kom hem nångång runt kvart över ett inatt.  Och idag vaknade jag vid tolv..

Jag gick ner till mamma som satt och kollade på speedway, så vi satt och kollade på det. Och sen efter en stund så stänger mamma av ljudet på tv, och då hör vi att det går nån på våran uppfart, eftersom den gick på gruset. Så jag for upp och sa - det kommer nån?!. Jag gick fram till hall fönstret för att kolla när personen gick förbi fönstret. Men det kom aldrig nån och gick förbi? Så då gick jag tillbaka till vardagsrummet och ut på verandan. Och då såg jag att det gick nån ner från våran grusgång. Så jag ropade på mamma och hon kom för och kolla vem det var. Han fortsatte och gick i full fart iväg på våran gata. Förbi alla hus. Mamma sa att kanske var nån som skulle släja nånting. Men han såg verkeligen ut som största lotisen. Och varför skulle han då bara vända sådär, och bara gå iväg och inte knacka på våra grannars hus? Lagom då kom en bil i full fart och saktar in och stannar nedanför vårat hus. Men när han ser att vi stod på verandan, så åkte han iväg jätte fort...

- Antagligen skulle han göra nått skumt. Men sen vände han när han hörde tvn och såg att veranda dörren var öppen. Och sen att den där bilen stod precis runt svängen på gatan. Så att dom skulle kunna se när han gick ner och var "klar". Aja, rädd blev jag i alla fall. För lite skumt var det ju, det måste ni ju hålla med om ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0