Akut utryckning för Mamsen!

God kväll!
Just nu sitter jag här med August brevid mig, fast han sitter med sin dator i knäet. Mamma och jag åkte och hämtade honom förut vid hans skola. Eftersom mamma fick akut utrycka förut när jag pratade med henne i telefonen. Jag skulle skära melon men råkade skära mig i fingret, så det verekligen rann blod. Och eftersom jag aldrig har blödit så mycket att det har droppat/runit blod så fick jag i stortsätt panik. Jag kände hur min syn började försvinna och även hörseln och balansen. Mamma förstod att jag var påväg att svimma så hon drog så fort hon kunde hem från jobbet. Men när hon kom hem låg jag i soffan, med blod lite överallt, helt yr och jätte svettig.

Innan mamma och jag åkte och hämtade August så åkte vi förbi skolan, och hämtade min mattebok eftersom jag har matteprov i morgon. Det har nog aldrig varit så tyst och tomt i skolan som det var idag, det ekade till och med efter mina fotsteg. Såg inte en ända elev eller lärare. Kanske inte så konstigt eftersom sjuorna är på statsvandring och åttorna på cykeltur runt hemfjärden och niorna spelade vollyboll någonstans runt skolan. Men August har varit jätte snäll och hjälpt mig med att plugga till matteprovet i morgon, så nu blir jag nog iallafall godkänd!

Det blev ingen operation för Meja idag. Eftersom hon mår mycket mycket bättre. Skönt det. Det gick redan över igår eftermiddag. Sista gången jag hörde henne hosta var nångång sent igår eftermiddag. Så det var så himla skönt att hon blev bra. Nu ska jag vara lite social mot älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0