Mord teater - med tre rätters middag

Jaha då har man precis kommit hem från "lerbäcks teater". Det är faktiskt riktigt roligt, eftersom det är annurlunda. För man sitter vid bord och så spelar dom lixom runt omkring. Så först spelar dom, sen får man förrätt, sen spelar dom, sen själva middan, sen spelar dom, sen efterrätt och då får man också gissa vem man tror är mördaren. Och sen spelar dom upp slutet, alltså den skyldige. Och sen drar dom vinnaren av dom som har gissat rätt :)

Om nån är lite intreserad så kan ni gå in på deras hemsida här!


Kommentarer
Postat av: AnnSo

sv: Jag har gått handel, så har gjort mycket praktik ute i affärer. Jag var på Kapahl en vecka, Dollar Store sex veckor och en skidanläggning två veckor. Jag jobbade även i vinter på samma skidanläggning i skiduthyrningen. Det är roligt, men det kan vara väldigt tufft med stöddiga tånåringar, griniga ungar och förbannade pappor. Haha, men det finns som sagt possitiva kunder också. Sådana som uppskattar det jobb man gör till max och som skiner upp av den servicen de får. Då blir man glad. Så de dåliga kunderna vägs upp med de bra.

Okej, det var lite olika funderingar till nästa höst. Jag gillar ditt sätt att tänka. Det är som du säger att troligen får du plugga vidare ändå efter gymnasiet om du väljer stylist/frisör eller musik/teater samtidigt som jag tror att det blir väldigt roliga linjer. Men det beror på hur man ser på de olika ämnena, om det bara är för att man vill ha tre roliga, lättsamma år eller om man verkligen vill arbeta inom detta i framtiden. Jag menar, vill du bli musiker så är en musiklinje inte helt fel att börja med. Men om du bara gillar att showa och sjunga lite, så kanske det är bättre att satsa på något mer "vettigare".

Bygg är ju alltid bra. Det tror jag, då får man ett yrke direkt vilket är väldigt bra.

Logistik & Handel ? Är det samma linje, eller två olika? Jag gick i alla fall Handel och Administrationsprogrammet i 3 år. Det är inte så väldigt roligt, men man får en bra utbildning och en stadig grund att stå på. Väldigt bra utbildning om man bara vill ha en "basutbildning" och gillar att arbeta i butik.

Jag gick även inriktning Turism vilket jag inte ångrar en sekund. Det bröt av lite från de andra handels ämnena och jag gillade de lektionerna väldigt skarpt.

Jag får be om ursäkt för detta enormt lååånga inlägg, men jag hoppas att du gör ett bra val. Kram!

2009-11-08 @ 21:44:42
URL: http://allaroundannso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0